Teacher Plus Foundation
มูลนิธิครูสร้างสรรค์
Registered Charity
องค์กรสาธารณกุศล ลำดับท
|
|
Reflections
This section of our website is for teachers to exchange ideas, and support each other. We ask our supported teachers to complete a reflection diary every two weeks, which discusses their progress, problems, ideas and innovations.
We invite others to make constructive comments and suggestions on the reflections that you will find here.
Since our supported teachers are Thai, most of the reflections are in Thai. As teacher's confidence in English grows, some may start writing their reflections in English, in which case, we ask that any criticisms of their English writing skills be constructive and courteous.
ผลสะท้อนการเรียนการสอน
ในส่วนนี้ของเวปไซต์ มีไว้เพื่อสำหรับครูได้แรกเปลี่ยนความคิดเห็น และช่วยเหลือซึ่งกันและกัน เราได้ขอให้ครูช่วยเขียนบันทึกผลสะท้อนจากการเรียนการสอนทุกๆ 2 อาทิตย์ ซึ่งครูจะได้แรกเปลี่ยน ปรึกษากันถึงความคืบหน้า, ปัญหาต่างๆ, ความคิดใหม่ๆ รวมทั้งการสร้างสรรค์สิ่งใหม่ๆ
เรายินดีรับข้อคิดเห็น และ คำแนะนำที่ช่วยพัฒนาสร้างสรรค์ บนหน้าของผลสะท้อนการเรียนการสอนที่คุณได้เข้ามานี้
เนื่องจากครูผู้ให้การช่วยเหลือเป็นคนไทย ผลสะท้อนจากการเรียนการสอนส่วนใหญ่จึงเป็นภาษาไทย ครูที่มีความมั่นใจในพัฒนาการเรื่องภาษาอังกฤษ จะเริ่มเขียนบันทึกผลสะท้อนจากการเรียนการสอนเป็นภาษาอังกฤษ ในบางกรณีทุกๆ คำวิพากวิจารณ์เรื่องทักษะในการเขียนภาษาอังกฤษควรจะเป็นไปในทางสร้างสรรค์ และสุภาพ
Objectives for Khru Yard
ชื่อหยาดรุ้ง สอนอยู่ที่โรงเรียนวัดหนองกันเกรา ชั้นอนุบาล และด้านล่างนี้เป็นวัตถุประสงค์สำหรับภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2554
School: Wat Nong Kankrao Teacher: Yartrong Singphon Date: 16 June, 2011
Activities
Activities (New for this term) | Activities (Already confident) |
Team Learning Set-up |
|
Listen and Run |
|
Phonics Bingo |
|
Writing Practice |
|
|
|
Phonics Units
Phonics Unit | A1 | A2 |
Unit 1 (m s t p a i o) | new | new |
Unit 2 (n f h e u) | - | new |
General Content
Topic | Content |
Numbers | one, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten, eleven, twelve, -teen, thir-, fif-, twenty
|
Colours | black, blue, green, pink, red , white, yellow
|
Parts of the body | arm, ear, eye, face, finger, foot, hair, hand, head, knee, leg, mouth, nose
|
Animals | animals, ant, bat, bird, buffalo, cat, cow, deer, duck, elephant, fish, hen, horse, lion, monkey, panda, pig, rabbit, rat, snake, tiger, zebra
|
Actions | drink, eat, hop, jump, open, run, shut, sit down, stand up, stop, walk
|
Clothes | Belt, Cap, Hat, Jacket, Shirt, Shoes, Shorts, Socks
|
Food and Drink | apple, banana, bread, cake, carrot, chicken, chili, durian, egg, ice-cream, jam, mango, mangosteen, milk, orange, papaya, pineapple, rice, sugar, water
|
School | bin, book, chair, chalk, class, clock, computer room, crayon, door, eraser, key, library, map, mat, paper, pencil, room, ruler, school bag, umbrella, white board, window
|
Classroom Language
วลีที่ได้ใช้เป็นประจำแล้ว | วลีใหม่ที่จะใช้ในห้องเรียน |
Thank you | Sit in a circle. |
Sit down. | Sit in a line. |
Stand up. | Put away ... |
| Come here. |
| Points. |
| Numbers: 1-10 |
Student Independence หัวหน้าทีมสามารถแจก Uniform ให้ลูกทีมได้
|
|
0 comments:
Post a Comment