Header Image
Teacher Plus Foundation
Proudly supported by
Six Senses Resorts and Spas
Teacher Plus Foundation
TPF Logo
Registered Charity
ภาษาไทย
ภาษาไทย
English
English
Happy face
Join our list of sponsors!


Tel: +66 (0) 2684 1604
Fax: +66 (0) 2684 1609
Reflections

This section of our website is for teachers to exchange ideas, and support each other. We ask our supported teachers to complete a reflection diary every two weeks, which discusses their progress, problems, ideas and innovations.

We invite others to make constructive comments and suggestions on the reflections that you will find here.

Since our supported teachers are Thai, most of the reflections are in Thai. As teacher's confidence in English grows, some may start writing their reflections in English, in which case, we ask that any criticisms of their English writing skills be constructive and courteous.

Wednesday, 15 June 2011

1st Reflection Diary 10 June 2011

สำหรับ 2 สัปดาห์แรก Reflection Diary ตามวัตถุประสงค์ที่ได้ตั้งไว้ตั้งแต่ต้นเทอมสำหรับนักเรียนระดับชั้น ป. 4 โรงเรียนวัดหนองกันเกรา ครูเด่นมีการติดตามผลตามหัวข้อต่อไปนี้




Activities
สัปดาห์แรกมีการทบทวน Phonics Unit 1-2ให้กับนักเรียน จึงใช้กิจกรรม Phonics Drilling ซึ่งผมเคยใช้แล้ว คาดว่าอีก 2 สัปดาห์ข้างหน้าจะลองทำกิจกรรมอื่น ตามที่ได้ตั้งวัตถุปรสงค์ไว้

Phonics Unitsได้ทบทวน Phonics Unit 1 และ 2 ที่นักเรียนเคยเรียนมาบ้างแล้ว และให้นักเรียนเริ่มผสมคำอ่านแบบCVและCVC. คาดว่า สัปดาห์หน้าจะขึ้น Unit 3 พร้อมกับผสมคำ

General Contents
สัปดาห์แรกสอนเกี่ยวกับการทักทายและการแนะนำตนเอง เริ่มสอนคำศัพท์เกี่ยวกับ 10 ประเทศใน ASEANแต่มีข้อแม้และกฏที่นักเรียนต้องจำให้ได้อีกมาก แต่อาทิตย์หน้าจะเริ่มสอนคำศัพท์เกี่ยวกับ Part of Body

English in the Classroom
มีการใช้ภาษาอังกฤษในการสื่อสารกับนักเรียนสำหรับชั่วโมงภาษาอังกฤษซึ่งเป็นวลีที่ใช้เป็นประจำอยู่แล้วเช่น Good Morning, How are you, I'm fine, I'm Okay, Stand up, Sit down ... นอกจากนี้ยังเพิ่มคำใหม่ๆ ประมาณ 2-3 วลี เช่น I don't know. Listen carefully. และขอบคุณครู Ian สำหรับการแก้คำผิดครับ

Student Independence
สำหรับสองอาทิตย์แรกยังไม่ได้มอบหมายให้นักเรียนทำงานด้วยตนเอง คือว่า เจอนักเรียนคนไหนอยู่ใกล้ก็ใช้คนนั้นแหละครับยังไม่ได้ระบุชัดเจน แต่พอจะรู้แล้วหละว่านักเรียนคนไหนพอที่จะทำหน้าที่อะไรได้บ้าง ครั้งหน้า จะลองให้นักเรียนจัดห้องเรียนและเตรียมอุปกรณ์ก่อนครูบ้าง

อ้อ...ลืมบอกไป ผมได้สั่งการบ้านให้นักเรียนแต่ละกลุ่มไปช่วยกันออกความคิดทำ mind mapping เกี่ยวกับการผสมคำใน unit 1 มาส่ง อาจจะนอกเรื่องไปหน่อยแต่นักเรียนควรได้เขียนอะไรบ้างเดียวลืม ถ้าได้ผลว่าไง เดี๋ยวจะนำมาให้ชมในคราวหน้าครับ

สำหรับครั้งนี้มีเพียงเท่านี้ สวัสดีครับ

1 comments:

Thailandian said...

Hi Den,

Good work! Now I just have to get my Thai reading speed a lot faster!

Next week, we'll start looking at assessments for you - try to get you some nicely framed certificates by the end of term.

Post a Comment

Address: Teacher Plus Foundation, 33/10 Soi Langsuan, Pleonchit Road, Lumpini, Pathumwan, Bangkok 10330
©Teacher Plus Foundation