
Thursday, 7 July 2011
ผลสะท้อนการเรียนการสอนครั้งที่ 1

เนื้อหา
อาทิตย์ที่ผ่านมาได้ฝึกรูปแบบการนั่งแบบต่าง ๆ แบบวงกลม นั่งฟังคุณครู ทบทวนสีและหมายเลขของแต่ละทีม
กิจกรรม
ให้นักเรียนฟังครูเรียกสีและหมายเลขของแต่ละทีม เช่น สีแดงยืนขึ้น หมายเลข 2 สีแดง ยืนขึ้น การหลอกล่อ โดยการไปยืนที่สีแดง แต่เรียกที่สีเขียว เพื่อฝึกให้นักเรียนฝึกการฟัง การให้นั่งแบบที่ครูสั่ง เช่น นั่งเรียนนั่งแบบฟังครู นั่งแบบวงกลม โดยให้นักเรียนแต่ละกลุ่มดูจากรูปแบบการนั่ง ฝึกให้นักเรียนฟังคำสั่งการใส่ ยูนิฟอร์มและถอดยูนิฟอร์ม บอกหน้าที่หมายเลข 3 ไปนำอุปกรณ์มาให้เพื่อนในกลุ่ม หมายเลข 1 นับจำนวนสมาชิกในทีม ว่ามีกี่คนและไปนำแผ่นรูปแบบการนั่ง โดยดูหมายเลขที่กำกับตามจำนวนของสมาชิกในทีม ฝึกให้นักเรียนฟังสัญญาณเงียบจากครู โดยการปรบมือ 3 ครั้ง
Classroom language
เมื่อแต่ทีมฟังคำสั่งจากครูและปฏิบัติตามได้ถูกต้องและเรียบร้อย ให้หัวหน้าทีมให้สญญาณโดยการนับ 1 2 3 สมาชิกในทีมพูดพร้อมกันว่า Finished การใช้คำถาม เพื่อเตรียมความพร้อม Are you Ready ? ถ้านักเรียนพร้อมจะตอบ yes พร้อมกัน
Phonics
ยังไม่ได้เริ่ม รอจากครูเอียนอธิบายในสัปดาห์ต่อไป
การช่วยเหลือตัวเองของนักเรียน
นักเรียนยังไม่สามารถทำเองได้
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
2 comments:
Khru Ku, it's very good to have you back in our project.
Khru Ku was one of the first teachers that I started training when I moved to Rayong, and although she is not an English major, she was always very open to new ideas and techniques.
Unfortunately, Khru Ku hasn't been teaching English for a couple of years now, but Ban Chamkho School has a new plan, which I like very much.
For P1-3, two small classes are combined into one larger one, but with two teachers! I believe this is a very good idea for student-centred learning, and I hope it is successful.
I look forward to working with you and Khru Boom next time.
Khru Ku, it's very good to have you back in our project.
Khru Ku was one of the first teachers that I started training when I moved to Rayong, and although she is not an English major, she was always very open to new ideas and techniques.
Unfortunately, Khru Ku hasn't been teaching English for a couple of years now, but Ban Chamkho School has a new plan, which I like very much.
For each of P1-3, two small classes are combined into one larger one, but with two teachers! I believe this is a very good idea for student-centred learning, and I hope it is successful.
I look forward to working with you and Khru Boom next time.
Post a Comment